[QUOTE=tdh,Aug 20 2004, 10:16]
Citat:
Ursprungligen postat av mistress,Aug 20 2004, 04:03
"Det skulle vara kul med seminarier, kurser, informationsträffar inom olika ämnen som berör webmakare,
och ju fler som kommer, ju billigare pris... "..."
"Ett betalt års medlemskap ....." "......"
tdh:
Åh herregud nej!
WN är vad WN är för att det är ett forum. Håll det till det, bygg ut med funktioner och liknande, men börja inte sätta upp en massa mål av den här typen, det ser jag ingen som helst poäng till.
|
"
Förstår inte varför det ena måste utesluta det andra? Ska man inte dra fördelar av ett man har en mängd intressenter inom samma område. Jag var inte tydlig nog, jag menade naturligtvis ett frivilligt medlemskap.
Inte kan väl ngn ha ont av det? Däremot kan det gagna många..
Blir det inte mer tyngd i forumet - utåt sett - om man utbildar, säljer och värderar kompetens?
Det med rabatter inom de rörelser vi har, tycker jag också är en grej att tänka på..."
Jag vill jätte-gärna bli erbjuden ett pkt av subventionerade kurser via ett etablerat nätverk som mest rör webdesign. Visst det finns Allmänna företagarorganisationer, men dessa spänner över så många olika områden.
Är det inte fler som delar min uppfattning?
Eller nöjer Ni med Er ett forum?
Kanske får många allt jag eftersträvar på andra håll?
Vore det inte kul med några sorts legitimationer?
T.ex. att medlemmar med certifikat 1 (av många) i WN kunde använda logon och en kort förklaring
Att siten är anpassad enligt EU:s direktiv för handikappade. Jag har inte lärt mig detta, och det är det många som inte har, men det vore en bra morot och ett tycker jag ett bra förslag och ett lämpligt steg ett.
Eller ännu bättre, och hellre en valfri variant utan kronologisk ordning. Man skulle kunna välja såsom inom livsmedelshandeln vilket flagg man vill segla under såsom: t.ex. Svanmärkt, Kravmärkt, Rättviseodlat osv. och mm.
Precis som vissa föreningar utstrålar ”här kan Du vara trygg”: ta t.ex. om man ska plastikopera sig då bör man välja någon som är med i Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi
http://www.svls.se/sektioner/pk/in.html som är en kvalitetsstämpel, där man får man veta att:
tänker också på Motormännen för bilar, eller här en förening för blandrashundar som är inne på
medlemsförmåner
http://www.blandis.nu/lokalablandis/startaeget.htm.
Om de som har lite know-how och ska beställa en hemsida eller webshop eller dylikt förknippade en WN-leg som Sveriges Tapetserarmästares Centralorganisations
http://www.tapetserarmastare.se/.
Då vore det OK att betala medlemskap, mödan värt att gå utbildningar, lägga tid på dessa för det skulle troligtvis ge bra utdelning… För alla parter.
Och för De som redan kan allt; de kunde bara testa sig och få certifiering så fort nivån, WN noggrant analyserat och fastställt stadgat för, var uppnådd.
Diskussionsforumet är inte hotat, det blir snarare – om möjligt ;-) – bara ännu mer välfrekventerat och något som media och andra Räknar som en ”maktfaktor” och opinionsbildare inom IT. Det vore väl OK även för Dig och "likayckare" tdh?