Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-16, 01:47 #6
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by MrMike@Feb 16 2008, 01:33
Vad anledningen är kan man ju undra, kanske jag är något för konspiratorisk men.. vem vet, kanske de dyker upp på en sedo-auktion nära dig, inom en snar framtid. = hidden agenda
Detta svar fick jag i mitten av december från Nunames på direkt fråga om de skulle fortsätta med exklusiva auktioner av tidigare "revoked" domäner:
Citat:
SEDO kommer vi att fortsätta med. När nästa auktion kommer vet jag inte idag.
Jag har även uttryckt mina ogillande åsikter om att det dels är så kostsamt men även förhållandevis krångligt och förlegat sätt att byta innehavare av .nu-domäner. Svaret var tråkigt nog inte av det slag jag hoppats på:
Citat:
Man vill inte att registrars ska ägna sig åt att ta varandras kunder (som vi ser i många andra toppdomäner) utan ägna sig åt nyförsäljning. Med andra ord - det finns inga planer på varken förenkling av hanteringen eller sänkning av priset.
Min personliga reflektion är att Bill tråkigt nog väljer att gå sin egen väg och det finns en hel del jag varken förstår i hans sätt att se på sin TLD eller för den delen samtycker till. Jag är precis som tidigare sagts i tråden av den uppfattningen av att .NU skulle må mycket bättre av att lätta upp såväl regler, hantering som prissättning.

Det är för övrigt en märklig marknadsföringsstrategi att endast låta 2 av samtliga .NU-auktoriserade ombud registrera domäner på 1 år till en extremt subventionerad kostnad, medan samtliga övriga behöver registrera på 2 år till en högre kostnad Samtidigt som man är direktsäljande själv.

Jag skulle även kunna tänka mig att hagla ord av det hårdare slag mot Bill Semich, men jag har förstått att han är mer av en gammaldags förvaltare än en nytänkande utvecklare - och varför skrika åt en döv?

Att vidmakthålla detta kan bara uppfattas som destruktivt för .nu som TLD - ett fatalt misstag anser jag.
Det är bara att gilla läget..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat