Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-15, 16:48 #14
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Feb 15 2008, 14:26
ztreams svar är högst relevant. Har man inget svar på den frågan är det omöjligt att uppskatta ett lämpligt belopp....
En prenumerant kanske är värd 20 kr för annonsören. Men om man kan komma undan med att bara betala 5 kr så vore det väl ändå dumt att betala det högsta tänkbara priset?

Min arbetsdator är ovärderlig för mig. Ändå betalade jag inte mer än 14500 kr för den. Hade jag ställt mig själv frågan vad en dator är värd för mig och sedan utgått från den värderingen när jag köpte datorn så hade jag betalat flera miljoner för den.

Nu haltar jämförelsen eftersom det finns ett normalpris för datorer, men inte för prenumeranter på nyhetsbrev. Ztream vet att det inte finns något normaltpris och därför var hans svar helt korrekt. Men AndersGBG hade inte en aning om det och därför så blev Ztreams svar ganska meningslöst ur hans perspektiv.

Det vore ändå lite kul att ringa Dell och säga att efter moget övervägande så har jag bestämt mig för att betala 3,5 miljoner för en dator. Om säljaren säger att jag kan få en dator billigare så svarar jag att en dator är värd mer för mig .

Edit: Vad jag ville ha sagt var bara att eftersom kunskapsnivån varierar på WN så kan man tvista länge om vad som är ett bra och dåligt svar.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat