Ämne: Proinet nere?
Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-15, 06:18 #156
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by clirre@Feb 15 2008, 04:01
Skulle kunna skriva under på varje ord som Jake.nu skrev.

Jag har alltid varit en förespråkare för Proinet men väl medveten om riskerna med dem. Skrev följande kommentar på en blogg för bara några dagar sen:

Citat:
Jag har Proinet och de är riktigt bra. De kraschar dock nån dag en gång per 9 mån nånting men är väldigt hyggliga att ha att göra med, framförallt till det priset. [...]
Det sammanfattar väl fortfarande mitt synsätt på Proinet. Deras funktionalitet+support+utrymme / pris tycker jag fortfarande är riktigt bra OM man kan leva med krascherna. Det kan jag för 60 % av mina sidor.

Jag är idag förmodligen mer förbannad på mig själv för att jag inte skaffade ett parallellt webbhotell för de resterande 40 % tidigare, men man chansar och hoppas på det som Jake.nu skrev. Ibland går det hem och idag inte.

Nu har jag svalt det och kommer förmodligen fortfarande använda Proinet för de 60 %.

Urkburk: ...och allt som håller oss stående är pyttesmå elektriska signaler från hjärnan till hjärtat varje sekund
Jag tro du kommer få information när tiden lider. Det finns även ny information på http://driftinfo.net/ med ett direktnummer till Kjettil

Den här gången finns det backuper, tyvärr är det så att det några / någon som vill sabotera för proinet. Det är inte vanliga hacker som vill ha irc server utan det här folk , som vill förstöra för Proinet verksamhet. Hur skyddar man sej emot det?

Jag är ansvarig för ett antal mindre sajter, jag gör egen backup. Varje natt kopiera jag ner en kopia på sajten, och lagra!

Varför? Dels för att jag själv kan klanta till det, dels för att de kostar så lite och det är så enkelt och ha egen kontroll på sin information.

Man behöver skriva ett script bash och så fungera det.
klein är inte uppkopplad