Citat:
Originally posted by Novocain@Feb 15 2008, 01:54
varför är det absolut ingen som tar egna backups? hur dum får man vara? NU vet jag att vissa inte har just problem med detta, utan att som senaste talare t.ex har problem med ompekning, samt vissa har problem med mail vilket jag förstår. men tex du JimmyOH som verkar ha gjort allt om proinet till ditt personliga korståg, jag menar är verkligen din blogg så otroligt viktig att du behöver spy galla i 30talet inlägg, utan att tillföra ens 1% av vettig information, om du nu är så otroligt rädd om dina databaser och filer, varför har du då ingen backup på det? samt varför bytte du inte sist dom blev hackade? du gjorde precis samma sak då, den saken om något borde ju också ha lärt dig vikten av egen backup.
|
Vadå "absolut ingen" ??
Köper jag en tjänst där backup sägs ingå så skall den väl göra det?
Backupen handlar inte om statiskt innehåll, utan databasen.. Den har en viss tendens att förändra sig för varje minut som går..
Vad tycker du är normalt?
Måste jag ha ytterligre en server/dator som loggar in på Proinet varje dag och laddar ner 2-300 MB med databaser (eller vice versa för den delen)?
Eller jag kanske skall maila dom till mig själv..??
Skall jag behöva sätta upp nåt halvavancerat system för att endast replikera förändringarna?
Varför finns det webbsystem med installationsscript som fixar allt åt dig, men ändå saknar en backuplösning inbyggd?
Nej, mina backuper är det inget fel på men dom är inte minutfärska!
När det kommer till mina kunder så har jag förmedlat vidare Proinets attityd: Sköt dina backuper själv.
Vart går gränsen för kritiska applikationer?
Är man en idiot för att man inte hann byta innan man blev "för stor", men ändå har i princip samma kundantal som när man startade och allt fungerade perfekt?
Bättre prestanda krävs inte alls, utan snarare är det webbhotellet som nu blivit ännu större och drar åt sig mer uppmärksamhet, kunder, cms-system som innehåller sårbarheter, skitungar som vill förstöra, etc, etc, etc..
Vilken normal människa som inte är en internetråtta har koll på detta? När skall man byta? Vad är tecknet? Berätta istället för att säga att folk är dumma!
Är man en idiot för att man betalar för ett års abonnemang och ändå vill köra klart det året innan man flyttar?
Är man en idiot för att man tror på det som webhotellet säger att dom kan leverera?
Citat:
1. Verksamhetens start: 2004
2. Verksamhetens bolagsnamn(samt tjänsten(webbhotellets namn)): Proinet / O. & K. Webhotel in Sweden AB
3. Verksamhetens organisationsnummer: 556604-3658
4. Antal heltidsanställda: 4
5. Antal deltidsanställda: 1
6. Serverplacering (land): Sverige
7. Internetleverantör: Telia, DCS & Port80
8. Responstid vid hårdvarufelfel, dagtid: 0-10 minuter
9. Responstid vid hårdvarufelfel, kvällstid: 0-60 minuter
10. Supportform: Telefon och E-post dygnet runt.
11. Typ av hostingtjänst: Webbhotell / Dedicerad Server / Co-location / Återförsäljare / Driftavtal
12. Ingår backup, isåfall hur frekvent: Ja, dagligen som standard
13. Ingår UPS: Ja. Samt dieselaggregat för längre strömavbrott.
14. Finns redundans: Ja
15. Finns jourpersonal får åtgärd nattetid: Ja
16. Används specifika märkesdatorer, isåfall vilka: Dell, Supermicro och HP
17. Finns det extra komponenter/servrar om fel uppstår?: Ja
Proinets målsättning är att bygga en långvarig relation med våra kunder genom att erbjuda produkter av högsta kvalitet och stå för en förstklassig support.
För driftinformation kolla gärna: http://www.driftinfo.net
För Proinets hemsida kolla gärna: http://www.proinet.se
|
Jag har fortfarande varit supernöjd med Proinet tidigare.