Ämne: Proinet nere?
Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-15, 01:14 #148
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Originally posted by Novocain@Feb 15 2008, 01:54
varför är det absolut ingen som tar egna backups? hur dum får man vara? NU vet jag att vissa inte har just problem med detta, utan att som senaste talare t.ex har problem med ompekning, samt vissa har problem med mail vilket jag förstår. men tex du JimmyOH som verkar ha gjort allt om proinet till ditt personliga korståg, jag menar är verkligen din blogg så otroligt viktig att du behöver spy galla i 30talet inlägg, utan att tillföra ens 1% av vettig information, om du nu är så otroligt rädd om dina databaser och filer, varför har du då ingen backup på det? samt varför bytte du inte sist dom blev hackade? du gjorde precis samma sak då, den saken om något borde ju också ha lärt dig vikten av egen backup.
Jag har inget personligt korståg mot Proinet, verkligen inte. Och varför det blivit så många negativa inlägg just idag är av den enkla anledningen att man aldrig fick någon information om vad som egentligen hade hänt, vilka kunder som var drabbade eller någonting. Det är faktiskt för kunderna som företaget jobbar. Utan kunder, inget företag. Så att få bli informerad om det senaste när en sådan här allvarlig händelse inträffar är inte bara en smärre rättighet, det är tametusan även en skyldig.

Egna backuper är fantastiskt bra, men det är inte bloggen jag är orolig över mest, utan det är mailen. Ja, skitsamma. Jag ska peka om nu och glömma...
JimmyOh är inte uppkopplad