Visa ett inlägg
Oläst 2004-08-20, 00:06 #8
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Jag skulle lagt till en länk hit ...

Uppdaterad med lite mer energi ##

Vill även passa på att ge dig kred för all den tid det förmodligen tagit att ta alla bilderna för fotomontaget på index sidan, det märks att sidan inte är gjord i en handvändning och det är ju kul när det är en present.

För att inte enbart ge positiv kretik så tillägger jag att jag tycker sidan tappar fokus lite när det är så mycket info om din/er antiksida samt att sidan är en present, skriv ut dom sidorna istället och posta dom till din vän, hon är den som uppskattar den informationen, inte hennes kunder.

Sedan skulle jag vilja tipsa om att länka till eventuella sidor som innehåller information om detta

marstrand
marstrand väder
marstrand kajak
marstrand hotell
grand hotel marstrand
marstrand golf
grand hotell marstrand
grand marstrand
marstrand camping
marstrand karta
vandrarhem marstrand
väder marstrand
marin marstrand
gästhamn marstrand

Iom dessa länkningar skapar du relevans och samt får sökord på sidan som eventuella kunder möjligen söker på ex: om en person söker på "marstrand hotell" så är det ju inte så långsökt att detta även gillar italienks mat när denne bokat hotell i marstrand, dock tycker jag du skall ha sökordet som en länk så du inte "snor" denna trafik från eventuella rättmätiga ägare och tänk på trademarks.

Citat:
storlek för bättre sökmotorindexering
Jag tycker det är jättekul att du tänker på sökmotoroptimering när du designar sidan för det ligger mej oxå varmt om hjärtat, därför skall jag tipsa om en grej till.

Du har "Dagens Lunch & A'la Carte" som keywords på index, vill du ha bra sökmotortrafik som verkligen genererar kunder skall fokus ligga på vad folk som letar efter "Dagens Lunch" i marstrand och då är det snarare

mat marstrand
dagens lunch marstrand
resturang marstrand
gästhamn marstrand

Där har du chansen att vara med i top 10 och där finns dina kunder, inte på "dagens lunch" det är bara stockholmare som söker så och med "A'la Carte" slås du med hela världen

###

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat