Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
När det hände i höstas så höll jag inte på med min webbplats så mycket, så det tog 2 veckor innan jag upptäckte att den var nere. Inte ett mail från Proinet om att något hänt. När jag själv mailade dem så fick jag svar att det låg en databas-backup på rooten av mitt konto. Fine, det var bara att installera om Drupal och ladda in databas-backupen igen, så var man på banan och jag tänkte inte mycket mer på det.
Nu upplever jag det live och läser denna tråd med allas synpunkter och kan bara konstatera att Proinet har förbrukat allt sitt förtroendekapital (och lite till).
Säger som andra att hackad kan man alltid bli, men att inte lägga 30 sekunder på att informera sina kunder via e-mail, det är riktigt, riktigt korkat. Alla anställda står ju inte i serverhallen och jobbar. Det räcker med ett enda mail i stil med: "Vi har för närvarande driftstörningar, för mer info se driftinfo.net" och ett till litet mail när felet är åtgärdat. Totalt 60 sekunders jobb.
Riktigt tråkigt med tanke på att Kjetil verkar väldigt trevlig och serviceinriktad. Varför lägger han tid på att svara på telefon och MSN istället för att skicka ut info via e-mail?
Helt ofattbart!
Det här är första och sista gången jag klagar på Proinet. Dags att hitta ett seriösare alternativ.
|