|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Apr 2005
|
Jag har en del av mina webbplatser hos Proinet, följande är min åsikt:
Att hotellet ligger nere ibland, det får man räkna med. Till och med som nu när det verkar ligga nere hela dagen. Man får vad man betalar för helt enkelt och Proinet är onekligen ett lågprishotell.
Att hotellet blir hackat är inte deras fel, vist kan man tycka att de ska ha högre säkerhet, men det är ju samtidigt som att säga att det är ditt fel om du blir skjuten i magen, du kunde ju haft en skottsäker väst på dig. Nej det är hackaren som ska grillas här.
Det jag däremot är väldigt kritisk mot är deras brist på info till berörda kunder. Jag kan förstå att de prioriterar att jobba med servrarna framför att kontakta alla kunder. Däremot tycker jag nog att minimikrav är att driftinfo.net ska uppdateras med ny information minst var 30 min, behöver inte vara mycket, ett par rader åt gången räcker som ger en kortfattad info om hur läget är för närvarande.
Själva syftet med driftinfo.net är väl att kunderna ska kunna hålla sig uppdaterade när något inte är som det ska? Dessutom så skulle väl det spara den massor av tid som de nu i stället får spendera i telefon när olika kunder ringer flera gånger i timmen? Att uppdatera sidan skulle väl ta max 30 sekunder åt gången.
|