Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-13, 13:11 #12
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Tack för alla synpunkter och idéer. Fler är alltid välkomna.

Jag kommer lägga till F S Data och utöka med fler kolumner. Priser för tilläggstjänster kan ibland bli klurigt att få till om de inte är direkt jämförbara, men jag ska se på det och återkommer.

Tror en del får hamna i en slask-kolumn (övrigt) där man skriver diverse udda saker som kan vara intressant.

Finns det förresten något generellt mått på prestanda som man kan använda och få tag på från leverantörerna? Det vore guld värt.

KPK och WWWW: Tror jag förstår vad ni är ute efter och lägger gärna till det om det går, men jag kan inte se hur det passar in i tabellen eller om det ens finns exempel som är relevanta för flertalet användare. Man kan ju inte direkt skriva "Passar bra för 3 nyhetssajter med 1000 besökare dagligen och ett par forum med 500 användare som lägger upp bilder då och då", eller? Någon annan som kan komma på något exempel? :unsure:

Tar jättegärna emot förslag också på vad jag ska använda istället för Excel och skärmdumpar för att registrera/publicera. Idealet vore något i stil med http://prisjakt.se/bredband, men så avancerat behöver det inte vara. För tillfället överväger jag ett publicerat Google-spreadsheet. Bäst vore kanske om det kunde drivas ungefär som ett open source projekt eller wiki. :unsure:

Utländska VPS-leverantörer kan jag överväga på sikt, men har ingen aning vilka som är relevanta för oss svenskar. Kanske finns det redan någon sajt som listar utländska aktörer.
Adam N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat