Citat:
Originally posted by mistress@Aug 19 2004, 11:14
Hej, har Ni synpunkter på design, foton och layout. (Skit i själva koden - det gör jag :-) )
Tacksam för konstruktiv kritik - men inga påhopp, tack, jag är sårbar och har lagt mitt hjärta
i jobbet som är en gåva till min bästa vän.
Restaurang Porto Cervo i Marstrand
(Menyerna har jag scannat in, då mycket av företagets själ ligger i dessa, men en textversion finns också, det finns ju många viktiga skäl att ha det så).
Har gjort ett stort undantag och lagt in en bakgrundsbild på indexsidan, som tar 30-35 sekunder att ladda ner, men å andra sidan "behöver" man inte vänta... Annars försöker jag anpassa innehållet så det ska gå hyfsat snabbt att ladda ner även för oss modemuppkopplade.
|
1. Sidan är tung. Visst kan man använda foton på en hemsida, men man kan använda dom på ett bättre sätt.
2. Fonterna och färgerna känns inte så bra. Det blir lite rörigt med massa oliak fonter och textstorlekar.
3. Sidan känns svårnavigerad. Som om det finns två typer av huvudmenyn, den första man kommer in på som har menyvalen uppe i högra hörnet, och den andra som har menyvalen till vänster. Jag skulle ha en välkommensida med vacker bild, och sedan ha en menysida som inte ändrar sig så mycket.
4. Sidan känns inte professionell. Jag tycker att den känns som en personlig hemsida a 1997.
5. Fotogalleriet - Det hade varit snyggare med en bild-kommentar under bilderna istället för ett filnamn, vem bryr sig om att bilden heter porto-cervo_marstrand-003.jpg
Vill inte vara taskig eller otrevlig, utan bara ärlig.