Citat:
Originally posted by Fredrik S@Feb 12 2008, 19:06
Har den dåliga tillgängligheten pågått länge, eller är du missnöjd på annat sätt med webbhotellet?
Fel kan trots allt inträffa, och om dom hade en downtime på nästan 7h så antar jag att det var något hårdvarufel eller liknande bakom. Har dom däremot en downtime på 10h månad efter månad så kan man ju börja fundera på att byta webbhotell. 
Har du en väldigt affärskritisk verksamhet som är beroende av 100% tillgänglighet så bör du inte ha sidan på ett webbhotell över huvud taget, utan då är dedikerad server ett betydligt bättre alternativ.
|
En sak som överaskar mig är att jag haft 20 minuters downtime
varje dag sedan starten av tjänsten... Nu när jag börjat klaga har uptimen legat på 100%, sex dagar i rad nu.
Har dom ett sådant hårdvarufel som dröjer 7h att fixa borde det enligt mig finnas kompensation för drabbade användare. Det är inte någon äffarskritisk verksamhet som ligger hos dem som tur är, så det verkar som om jag får vänta ut detta...
Hursomhelst, tror ni det finns chans att jag kan avbryta kontraktet efter 6 månader, eller kan de kräva att jag betalar de resterande 6 månaderna av tjänsten, även om den fungerar såpass dåligt?
Tack för era synpunkter.