När jag kollade upp lite info till mitt inlägg i denna tråd
http://www.webmasternetwork.se/f10t27052.html så snubblade jag över något som var lite iögonfallande.
Med vetskap om hur mindre nogräknade telemarketingaktörer inrättat egna NIX-register som de säljer abbonemang till - som är helt verkningslösa, eller snarare "betala xx:-/månad så kommer vi från det
här bolaget inte att ringa dig och försöka pracka på dig saker" - För någon standardisering eller gemensamt register finns inte upprättat i denna bransch. Detta har även tagits upp på
WN tidigare i annan form.
Så en liten
platsannons fick mig att reagera lite. Här är en
till
Sidan [nej regis tret.se] ser vid första ögonkastet förhållandevis välarbetad ut (även om adressen man hamnar på ser ut som nån som lagt rotkatalogen lite tokigt).
Men jag hittar snabbt i källkoden att Jajja har med sidan att göra, vilket också förklarar den enda inlänk sidan har (en Jajja-länkfarm [we bbsh opping.se]). Men börjar man att läsa texterna på sidan, så blir man mest full i skratt - men det är klart - det finns väl företag som går på detta också..
Bolaget bakom sidan drivs av 2 bröder med italienskt klingande namn "
Daniele" och "
Emilio"
..och förutsatt att de får svar på sina annonser så kommer nog era kunder besväras av dessa filurer framöver.
Detta fenomen är alltså helt verkningslöst och därmed
bluff!