Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-12, 11:11 #57
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Svårt att ta ställning till den här debatten när jag inte vet vilka produkter det
handlar om eller vad som har skrivits i mailen mellan Klein och Prisjakt.se. Ska
göra ett försök i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av klein
Jag avskyr inte prisjemförelse, men om hur jemför äpplen och päron. Det är liksom skilland och flyga Aerofloat och SAS, både vad det gäller säkerhet, pris, service osv.
Om man är på jakt efter lägsta pris så vill man ha med både Aeroflot, SAS och
deras konkurrenter. Som konsument vet man att det är skillnader i säkerhet
och service och lägre pris i allmänhet betyder lägre kvalitet. Vill man köpa äpplen
så vill man ha prisjämförelse på olika äpplen. Vill man ha päron så vill man ha
prisjämförelse på det. Är man däremot ute efter billigast möjliga frukt, så vill man
ha både äpplen, päron och "konkurrerande" frukter.

Citat:
Originally posted by -klein@Feb 11 2008, 09:32

Om man då inte jemför dom produkter som jag vill ha jemförda, då är klart man
bli lite sne. Min webbutik är inte dyraste inte billigast. Jag skulle gärna vilja ha
mina varor priserindexerade, men av en tjänst som passade mig. Dagens
prisjemförelse sajter är allders för prisfixade.
En prisjämförelsesajt som inte är prisfixerad får knappast många besökare.

Citat:

Varför skall jag motvier överhuvudtaget? Prisjakt är ett vanligt privatägt AB dom handlar inte något konusment intressen.
För att prisjakt.se ska överleva och frodas så är konsumentens intresse det
absolut viktigaste. Om konsumenterna tappar förtroende för prisjakt, så kommer
de besöka andra konkurrerande sidor istället. Det skulle i alla fall jag göra. Om
produkter ska tas bort därifrån så försämras konsumenternas möjlighet att jämföra
produkter. Prisjakt blir då en sämre tjänst, så jag har full förståelse för att de vill ha
en motivering till varför så ska ske.

Citat:

Dom skiter i om företagen hos dem dom indexera, skiter allt vad lagar och regler heter, bara du vill betala din lilla trafikskatt till Prisjakt a 2:- klicket eller vad man förhandlar till sej. Den enda som är barnslig är i den frågan är prisjakt, som med arogans skiter i vad butiksägaren tycker.
I prisjakt fall gick det inte att motivera, en DDR gränsvakt som är 100% lojal emot partiet har bättre förmåga att kommunikera än prisjakt medarbetare.
Det låter som du har haft kontakt med en av prisjakts sämre medarbetare eller
någon som har haft en dålig dag. Jonas/nifer verkar ju vettig i det han har skrivit i
denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av klein
Jag har lagt hela grejen på hyllan, kan inte lägga ner tid på att jaga alla värdekvarnar. Jag har blivit en erfanheter rikare, nästa gång prisjakt kontakta mej och vill indexera någon butik, så skiter jag i det.
Jag hade goda argument, jag vill inte finns i prisjakt index med mina produkter, jag vill inte finnas i deras företagsregister. Deras prisiindex är en ointressant tjänst för mig och mina kunder, då dom indexera felprodukter, på felsätt ur min synvinkel
OBS Vår butik hade ingent omdöme senaste jag tittade, så den argumentation existerde för att inte plocka bort butiken, håller inte heller. Prisjakt har ingen glädje av oss, vi har ingen glädje av dem. Fundera dock på att låta alla priser på sajten vara bilder istället för text, just för att försvåra för sån den här DDR mentalitet som prisjakt har.
Kan inte ta ställning till detta då jag inte vet vad det är för produkter det handlar
om. Det verkar dock vara extremt viktigt för dig att inte ha produkterna på prisjakt,
så jag kan bara anta att det finns något gott skäl till detta. Det bör i så fall prisjakt
ta hänsyn till så länge det inte försämrar för konsumenterna.
Adam N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat