Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-12, 02:14 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Finns det någon anledning till att begränsa användarens frihet när denna skapar en ny faktura? Varför kan jag inte bara skriva vad artikeln heter och vad den kostar som fritext? Nu måste jag istället lägga in en artikel på annat håll och sedan markera den i en rullmeny. Jag är även begränsad av era alternativ när jag ska välja "Leveransvillkor" i rullmenyn. Hittar jag inte alternativet som jag letar efter så står det att jag kan maila er - är det verkligen vettigt? Det samma gäller betalningsvillkoren (den är nästan lite rolig eftersom man inte kan välja 14 dagar som brukar vara standard).

Kort sagt. Jag skulle vilja se en enkel lösning för att slänga ihop en faktura efter egna önskemål. Jag vill inte behöva lägga till artiklar och kunder på annat håll, eller bli begränsad av era rullmenyer. Rullmenyer och ett system för att spara artiklar och kunder är jätte bra. Men om det är allting jag har att jobba med som användare så begränsar det tjänstens flexibilitet (och det är ju aldrig bra).

I övrigt så verkar det vara en bra tjänst. Jag har lagt sidan bland mina bokmärken och tittar säkert in igen om någon månad. Men fler rutor för fritext och färre rullmenyer tack. Jag skulle även vilja se möjligheten att kunna ladda upp en liten logotyp som placeras snyggt i fakturans vänstra hörn (eller där den passar). Det vore även bra om man kunde skriva ett meddelande på fakturan i stil med "Betala gärna till vårt plusgiro om du har möjlighet. Ange alltid ditt fakturanummer som betalningsreferens." Och lägg nu inte in olika texter i form förinställda rullmenyer, utan låt mig som användare bestämma vad det ska stå i texten .
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat