Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Originally posted by -StefanBergfeldt@Feb 11 2008, 14:59
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Äh ska han ha en enskild firma kan han göra nästan allt själv tycker jag, jag hade inte den blekaste om något, men min chef förklarade för mig lite snabbt och pang så kunde jag det.
|
Visst, det går att sköta mycket själv, men jag rekommenderar det inte. Jag har gjort missen att sköta själv, utan koll en gång förut. Köpte varulager, som räknades som tillgång, och denna skulle det skattas på. Där stog jag med stort varulager, inte en spänn och en rejäl skatteskuld. Fick sälja lägenheten för att betala skatten.
Hade jag haft kontinuerlig kontakt med en revisor den gången så hade jag vetat att det skulle komma.
|
Ojdå, beklagar.
Ska han köpa mycket saker till företaget ja då rekomenderas en revisor, men frågan är om man har råd att betala en revisor?
Det behöver inte kosta mycket heller dock beroende på vad revisorn skall göra.
|
Jag kommer bara ha min kommande portal, och marknadsföring och fakturor kommer jag sköta allt själv.
Det enda som skulle bli aktuellt senare är skribenter på sidan och det finns det ungdomar som gör det gratis idag, mot förmåner.
Men som jag har läst på företagande så kommer det att bli så att ja startar en enskild firma där jag står för allt. behöver inte ha några anställda för det, sedan om ja ska göra lite extra knäck vid sidan av som konsult behöver jag ingen anställd heller kanske några moderatorer på min portal.
konsult arbetet kom jag in på för att ja jobbar på företag idag och kommit med idéer för förbättringar med faktura systemen, och det har blivit mycket positivt bemött. så lite karriär inom den biten får man ju försöka med då också
och ja är en fattig liten skit unge som bara behöver starta upp lite lätt

Så jag har inte råd att anställa någon i dagsläget ändå.