Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-11, 09:47 #9
henning henning är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 172
henning henning är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 172
Citat:
Ursprungligen postat av berneboy
Det är när CTR på annonsen blir för låg och när målsidans kvalitet blir för låg som klickpriset sticker iväg. Så om du annonserar på allt för generella sökord är det ofta mycket med kostnadseffektivt att bryta upp dem i ett flertal, mer relvanta fraser.
CTR-en ser jag inte som vi har någor problem med då den ligger över 5% på många av orden

Citat:
Ursprungligen postat av berneboy
Istället för att annonsera på ordet 'skidor' kan det vara betyldigt billigare att köpa klick på fraser som 'skidor salomon', 'hyra skidor', 'skidor stockholm' osv..

Desstom ger allt som oftast klick på dessa ord en bättre konverteringsgrad i jämförelse med de generella orden.
Många av våra vanligare ord är redan i dagsläget kombinationsord, men i detta fallet är det förhållandevis ovanliga ord som vi pratar om. Många av dom så får man inte upp några andra annonser på ifall man söker på dom själv.

/H.
henning är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat