Citat:
Ursprungligen postat av KPK
Citat:
Originally posted by -jonasb76@Feb 10 2008, 21:56
Citat:
Ursprungligen postat av KPK
Vid -n 1000 och -c 100 går servern ner. Vad säger dock -n 1000 och -c 100 i verkliga sammanhang?
|
Svårt att säga. Men en normal surfare klickar ju en gång. Läser lite och klickar igen.
Testet nedan simulerar 100st sessioner som skapar 1000 requests var (om jag fattat det rätt). Lite agressiva surfare kanske?
Har man så många besökare samtidigt bör det finnas ekonomi att ha en egen server.
|
Absolut. Det hade jag inte förväntat mig heller. 1000 requests och 100 samtidiga requests är ju mycket... I mitt fall kommer jag nog inte nå upp till dessa siffror eftersom verksamheten riktar sig till en väldefinierad målgrupp. Däremot är det intressant att 100 requests och 25 samtidiga tycks gå lite väl segt...
|
Det finns ju ingen "normal" besökare som klarar slänga iväg 100 reqeusts så fort som Apache bench.
Det är svårt att uppskatta exakt antal besökare. Men jag gissar på flera tusen besökare "samtidigt" om man testar med Apache bench med dina värden.
Varför inte testa skillnaden på din VPS och ditt webbhotell? Vore intressant och se skillnaden med Apache bench. Skulle också vara intressant att ta reda på vad webbhotellet hade vård hårdvara på servern (om det nu går att ta reda på det)