Citat:
Originally posted by patrikweb@Feb 10 2008, 22:12
OpenVZ/Virtuozzo kräver massa optimering och inställningar för fungera med lite belastning. Då handlar det inte om endast hur mycket minne man har.
Krävs mycket att ställa in för det ska fungera optimalt, sedan är problemet att få sakerna fatta att dom gått över limit.
Men är dock /proc/user_beancounts som är intressant i det hela för veta var man går över för värden.
Sedan är det problem med att kunna bursta med vissa värden som minne, när väl någon annan behöver det minne så brukar saker kunna dö då den bara tar minnet rakt av.
Har själv slutat köra OpenVZ för vanliga VPS för att det blir bara onödigt jobb med det hela.
|
... och om så är fallet är det ju svårt för mig som kund att påverka. Är det flera som delar patrikwebs åsikt?
Det lustiga med benchmarkresultatet är dock att det fel som jag hade senast (och som fick mig att starta tråden) omöjligen kan ha föranletts av att jag skulle ha utsatt servern för dylika påfrestningar. Det inträffade ju precis när jag loggade in via den skyddade sidan. Loggfilen visade också ett felmeddelande som jag nu inte får.
Ni som säljer VPS-konton: vilket användningsområde tycker ni är lämpligt för VPS-konton? Utvecklingssajt? En sajt med max antal besök och x antal databasanrop/viss tid? Ser man till marknadsföringen kan man som kund lätt tro det ska räcka ganska långt... I en del fall kanske ett (vältilltaget) webhotellkonto t.o.m. är ett bättre alternativ?