Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-10, 15:22 #8
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Originally posted by KPK@Feb 10 2008, 13:59
Tack, Magnus! Jag hade bara förväntat mig att det skulle fungera ungefär som den hostinglösning som jag hade tidigare. Tydligen är det inte så enkelt även om jag i nuläget inte har någon direkt belastning av servern. Rent teoretiskt: hur kan mitt VPS konto mäkta med så lite (om det nu är det som är problemet) jämfört med ett ganska vanligt hostingkonto jag hade hos Hostmatters.com?
Det har ju igentligen inget med belastning att göra utan hur mycket minne dina applikationer använder.
Som jag förstår det har du inga problem med ex processorkapacitet?
Kan du kanske lista ut vad det igentligen som tar minne? Får du problem när du gör vissa saker (ex ett visst skript mot en speciell tabell i MySQL).
För att du skall komma vidare måste du ta reda på vad det är som tar slut på ditt minne. När Apache startar en PHP-process så är det undere det aktuell ögonblicket om PHP körs som tar upp minne. Så fort PHP-skriptet är fördigt lämnar den tillbaka minnet.

Ett webbhotell har troliget mycket mer minne än 256MB på sina servrar så om du har ett skript som använder mycket minne så är det ju inte så konstigt att det fungerar där.
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat