Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-08, 16:30 #22
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by f-word@Feb 8 2008, 07:21
Intressant att SF reagerar med att blocka sidan istället för att göra sin egen sida lättare. Om biotider drar mycket besökare måste ju dessa anse att den fungerar bättre än SFs? De flesta som driver siter som manar till köp vill dessutom MINSKA antal klick till köp. Att ha en sida som levererar köpklara kunder skulle jag personligen inte ha något emot.

Jag tycker det här är ett självmål från SF, det naturliga hade varit att bli sporrad av konkurrensen och kanske erbjuda ett samarbete. Att man inte kan kommentera filmen på SF känns passé, efter all debatt de senaste åren så skulle man ju anta att dessa företag skulle ligga långt fram när det gäller att erbjuda en kundanpassad produkt.
Att man inte kan kommentera filmer är väl lika självklart att man inte kan kommentera maten eller betjäningen på en restaurang etc... anledningen är att det inte ligger i SF's intresse att via sin site visa upp kommentarer såsom "den här filmen suger apa", "Någon jäkel pratade i telefon hela tiden" etc. Vi vet varför folk tar sig tid och kommenterar; när saker och ting är skit (ration är väl att det går 10 negativa kommentarer på 1 positiv).

Sen förstår jag faktiskt inte varför behovet att biotiderliknande siter behövs (annat än för att skriva att filmen suger apa). Jag fungerar som följer; Jag bestämmer mig för att gå på bio. Jag tar sedan beslut om vilken dag jag ska gå. Sedan kollar jag upp vilka filmer som går... och jag förstår inte varför jag skulle använda google eller memorera andra siter istället för att gå rakt på den tillförlitligaste källan; SF. Några klick och det är bokat.
Andra människor kanske tänker annorlunda när det ska gå på bio, men kontentan är att SF vill fortsätta ha kontroll över sitt varumärke, de kanske åtnutjer katalogskydd på sina uppgifter och vill inte att tredje part kan sprida felaktig information eller paketera informationen i ett format som SF anser vara till nackdel för deras produkter.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat