Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-08, 06:43 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Oj, det här vart svårt. Hur mycket domänen är värld vet bara personen som vill köpa den av dig. Den är värd exakt så mycket som han skulle kunna tänka sig att betala som mest.

Vad logon är värd är också svårt att svara på. Jag gillade den. En privatperson skulle förmodligen betala 200 kr för en logo som han gillar. Mitt lilla företag skulle betala kanske 20000 kr. En multinationell koncern skulle förmodligen betala 20000000 kr.

Det känns trist att inte kunna ge dig något bra svar. Om jag vore du så skulle jag svara att priset du angett är för domänen, exklusive logon. Om han verkligen vill ha logon så kan du ju sälja den billigt till honom. Säg att du vill ha 500 dollars eller något i den stilen för logon.

En logo som man inte vill använda är värdelös. Gör han sig besväret att fråga om den så tänker han förmodligen använda den. Tänker han använda logon så är den förmodligen lika mycket värd för honom som själva webbsidan.

Även om du bara får 700 dollars för både domän och logo så har du ändå gjort en ganska tursam affär. Hade den här personen inte funnits så hade domänen inte varit värd mer än registreringsavgiften.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat