Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-08, 01:11 #10
kingofroad kingofroad är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
kingofroad kingofroad är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Jag bor i Pattaya och där finns det bra och billiga boenden. Man kan hyra radhus, fullt möblerade för under 2000 kr/mån. Man kan även få ADSL inkopplat ända upp till 4 Mbit/s. Man bor då i utkanten av Pattaya men det tar bara ca 15 minuter med moppe till de centrala delarna eller till beachen i Jomtien. Här finns i princip allt man behöver. En öl, beer Chang, kostar 25 Baht på de små uteställena i vår village. Så för 100 Baht får man 4 öl. Åker man in i centrala Pattaya finns den att få för 35 Baht och uppåt. Här finns även västerlänsk mat i butikerna, moppar att hyra, golfbanor i massor, och en hel del annat. Många barer visar stora idrotthändelser på storbilds-TV. Många invånare pratar engelska till skillnad från de flesta andra delar av Thailand. Det är inte lika dyrt i Pattaya som i Phuket med boende och restaurangbesök, enl. uppgift. Finns ett stort datavaruhus med det mesta inom branchen. Allt från telefoner och kameror till riktigt anvancerade datorer. Till ungefär samma priser som i Sverige. Oftast aningen lägre. Men servicen är billigare. Jag betalde 300 Baht för att få en extra hårddisk installerad där dom la operativsystemet. Hårddisken hade jag sen tidigare. När dom la in den så kollade dom upp en del annat också. Detta motsvarar 60 kr.
kingofroad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat