Tack för era svar
Hemnet indexerar inget, mäklarna som lägger in, hur det funkar vet jag ej men vi har en lösning för de sen hur de kan bekosta detta för ca 300kr i månaden, fast jag tror ej de lyssnar på oss...
Som det är nu betalar mäklarna 100kr i månaden till hemnet som avgift för att vara med, har de inga objekt inlagda så ska de betala ändå.. blir en bra slant 1200kr per år och sen är de ju ca 1000 st.. inte konstigt att hemnet omsätter 19.6 milj och att VD plockar ut nästan en miljon per år..De drar nog in bra med pengar på reklam på sidan skulle jag tro..
Det här med att indexera andra sökmotorer är inget nytt, det är jättevanligt, kolla in norge så har ni praktexempel där

nu är ju inte hemnet en sökmotor utan en bostadsportal... har inga betenkligheter med att indexera en sökmotor..
Vi ska ta alla våra objekt sen och sprida de utomlands, så att alla ges möjlighet att se objekten, vi tjänar inget på det, men de som säljer bostad gör kanske det.. Kostar ju inte de en endaste krona..idag blockar hemnet denna möjlighet eftersom de hotar sina mäklare med uteslutning från hemnet om de lägger upp sina objekt på andra sidor. Så hemnet diskriminerar alla utanför sverige om man ska se krasst på det hela..Deras svar till detta skulle va att de får gå in på vår sida om de vill se objekten, inte så lätt när man inte kan svenska kanske, vad vet jag..