Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jovisst, säljs inte det jag vill ha till rätt pris så har jag rätt att stjäla det. Självklart så är det myndigheternas och mediabranschens problem och har inget med mitt eget ansvar att göra.
|
Tycker du gör det väldigt lätt för dig själv. Det finns inget problem - folk ska helt enkelt skärpa sig!?
Det är väl helt uppenbart att det idag finsn ett stort glapp mellan tillgång och efterfrågan. Då menar jag en laglig och bra tjänst som tillhandahåller det folk vill ha till ett pris som folk är villiga att betala... Det är ju grundorsaken till att miljoner svenskar laddar hem filer och inte tycker det är så upprörande. Tror att de allra flesta tycker att det i princip är fel, men så länge bra och lagliga alternativ finns så gör man det väldigt svårt för folk att vara lagliga.
|
Det finns förvisso donwload, men dom är dyra och har DRM.. Man gör ett halvhjärta försök att lösa problemet och misslyuckas, sedan börja industrin skrika på censurlösningar, istället för att anpassa sej.
Varför inte släppa lösningar där jag som konsument kan få se mina valda filmer på TVn och tv serier , men ändå få reklam. Då kan få tom målgruppsanpassad reklam.
Måste ändå slå bättre, än att köra mainstream skiten.. Hur många män över 65 år köper Libero? Däremot finns säkert dock stort behov av Tena i målgruppen.
Industrin har inte klara av att anpassa sej. Ungerfär som FACITs mekniskaräknesnurror och dom Japanska miniräkarna.