Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
|
Aftonbladet har provat ett flertal designer de senaste 10 åren, med blandat resultat - allt från totalt kaos & förluster i bolaget till succe & vinstgivande (som det är idag). Uppenbarligen har de hittat det som säljer bäst... ha även i åtanke att informationen snurrar på snabbt på en stor nyhetssite, att behålla en bra översikt är svårt när det kommer nyheter var 5e minut från TT osv.
Andra faktorer att ta hänsyn till är crossbrowser osv osv, min chansning är att det faktiskt är genomtänkt för maximal intäktsgenerering & informationspresentation.
Jag håller själv med dig på någon punkt - men jag tror att det är allt annat än ickegenomtänkt...
Edit: glömde självklart nämna att det är en extrem skillnad på nyheter och nyheter, Aftonbladet är en kvällstidning - CNN en av världens största leverantörer av nyheter.
__________________
www.cellsynt.com
|