Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Jag menar bara att Google tjänar stora pengar på att indexera upphovsrättsskyddat material. Det är väl ändå inget kontroveriellt att påstå det?! (då är man rätt naiv om man inte inser det...)
Det finns bara ett sätt att få ordning på detta problem som jag ser det och det är att erbjuda folk vad dom frågar efter. Ett bra fungerande lagligt alternativ med bra sortiment och priser som ligger på en rimlig nivå (jag har laddat hem en del gammal musik som jag tidigare har köpt på vinyl. När jag har letat efter lagliga alternativ kostar en gammal skiva typ 99,90 att ladda hem. Helt orimligt tycker jag...
|
Du kan väl inte på fullaste allvar tro att småkidsen mellan 15-20 år någonsin kommar att vilja betala för musik, film m.m. .....oavsett pris när det går att ladda ner "gratis"?
|
Jag kan inte svara för alla småkids. Säkert är det många som - mycket tack vare bristen på lagliga alternativ - vant sig vid att det är gratis. Jag vet att jag gärna skulle betala om det fanns en bra tjänst som var kvalitetssäkrad och laglig. Svårt att tro att jag är ensam. Självklart skulle det inte lösa hela problemet, men dom som bekämpar nedladdningen med näbbar och klor skulle ha en betydligt bättre läge rent moraliskt/trovärdighetsmässigt om dom tillhanda höll ett bra lagligt alternativ...