Ämne: .NAME
Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-05, 19:22 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
När .name ursprungligen lanserades, med tillhörande krav på att man var tvungen att registrera dessa enligt principen fornamn.efternamn.name (third level registrations), så fanns det åtminstone ett (förhållandevis) unikt koncept med dem. Kort därpå så släppte de på dessa regler (undrar varför), varpå .name helt förlorade sin ursprungliga selling point.
När det dessutom är möjligt att (genom toppdomänens registry, dvs Verisign) ordna e-postadresser som inte följer gängse standard (om man registrerar jonathan.sulo.name som domän så kan man få e-postadressen [email protected]) så sjunker incitamentet för registrarerna rätt så hårt (vilket innebär att marknadsföringen är obefintlig).

För egen del så hade det varit helt värdelöst med enbart tredjenivåregistreringar så jag tycker det var en bra förändring =)

Citat:
Originally posted by -Internet Sweden@Feb 5 2008, 17:29
Jag känner inte till att det finns speciellt stort incitamet att investera i Premium-name-domäner...men det kanske är något du skulle satsa på då JonathanS
Citat:
Originally posted by -JonathanS@Feb 5 2008, 20:03
Det är skillnaden mellan oss två - du tjänar pengar på domänerna medan jag tjänar pengar på att domänerna har en verksamhet, att de är aktiva och inte bara används i ett spekulativt syfte.
Jag har heller inga planer på att investera i några premiumdomäner utan det ligger mer substans bakom mitt projekt =)

Citat:
Originally posted by -JonathanS@Feb 5 2008, 20:03

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Jag placerar generellt .name ett par snäpp lägre än .info - om det säger någonting.
Det kan jag hålla med dig om.
Håller med. Jag är tydligen halvblind så glöm min kommentar förut....