Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-05, 16:13 #90
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Feb 5 2008, 15:51
Trodde du menade det de själva publicerat t.ex. böckerna. Givetvis finns det länkar i Google som leder till material som är olagligt i vissa länder men det ligger inte på deras ansvar att kontrollera detta, inte i nuläget iaf.

Är det inte precis det som TPB är åtalade för? Att underlätta kopiering, dvs att hjälpa folk att hitta skyddat material?
Det går kanske inte att jämställa Google med TPB i det här fallet? TPB har ju ett lite annat syfte än Google, både uttalat och i praktiken...

Citat:
Originally posted by -blixtsystems@Feb 5 2008, 16:55
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det har ingen större betydelse egentligen förutom vad gäller utgången av specifika domstolsmål. Fungerar inte lagen måste man se över den. Stöld kan inte tillåtas oavsett på vilket sätt det sker, inte heller uppmuntran eller medhjälp till detsamma. Alla lagar har ett syfte utöver den exakta lydelsen och uppnår man inte syftet måste de skrivas om.
Intressant att du försöker ha åsikter om juridiska frågor trots att du inte verkar ha bättre koll än att du fortfarande inte kan skilja på upphovsrättsbrott och stöld.
Mitt resonemang har som jag antydde inget med praktisk juridik att göra. Med "stöld" menade jag således inte "stöld" i juridisk mening... Bygger din diskussion på personangrepp så kan du ta det någon annanstans.