Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-03, 22:33 #33
mersault mersault är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
mersault mersault är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Aldrig gjort på någon dator sedan 1990 (blivit några stycken), låter helt bisarrt att behöva formatera diskarna var tredje månad! Det måste ju vara så sjukt jobbigt att tappa inställningar och så vidare.
Angående Ghost: Effekten av att göra en Ghost, formatera och flytta tillbaka Ghosten bör ju i bästa fall bli samma som när man gör en bra defragmentering. Så varför inte bara köra en vanlig defragmentering och spara er lite besvär?

Jag kör OO Defrag som ligger och defragmenterar lite i bakgrunden hela tiden, det märker jag inte av. Kan dock inte svära på hur stor vinst detta ger på ett XP/NTFS-system.
Som en del tidigare skrivit: Installera inte så mycket skräp, ett virusprogram och windowsbrandväggen räcker. Å andra sidan brukar det räcka med att avinstallera program ifall man har testat massa olika program. Visst är nerskräpning av registret ett problem, men inte så mycket... Någon gång har jag rensat en del i registret manuellt. Annars fyller jag inte diskarna fullt, ställer in program (t.ex torrentprogram) att allokera hela utrymmet på en gång när man laddar ner något och använder sunt bondförnuft.
mersault är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat