Visa ett inlägg
Oläst 2004-08-17, 01:41 #8
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Ok. Det var alltså Därför forumets layout blev så bred helt plötsligt :huh:
Jag satt och klurade på det ett tag men hajjade inte att det berodde på min långa _ihopsatta_ länk. Långsam som man är

Nu verkar det tyvärr inte finnas någon "redigera"-knapp vid inlägget mer, ack.
Hur som helst; Jag skickade ett mail till överförmyndarmyndigheten eller vad de heter i Stockholm, för några dagar sedan och fick inget svar. Men nu idag kom det faktiskt, fast via den gamla hederliga snigelposten. Ett kuvert med en fin blankett. Ingen kommentar eller så, men en blankett säger väl mer än tusen ord B) .

Då har jag bara en återstående fundering, kommer man att behöva ett separat tillstånd för varje verksamhet man startar/driver? Det verkar nästan så, med tanke på att varje aktieaffär där en överförmyndare är inblandad verkar kräva det, och även att blanketten jag nu skickar in frågar mig om specifika uppgifter för den här rörelsen (beräknad omsättning, startkapital och liknande), men man kan ju aldrig vara säker, och jag planerar att eventuellt starta 2 verksamheter nu i höst (om jag inte lyckas smita undan med en som "hobbyverksamhet")

Tack för svar Infocore och festiz (trevligt att höra att även du får ut något av diskussionen)!

edit: smileyabusade
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat