Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-02, 00:02 #56
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by grazzy@Feb 2 2008, 00:17
Sjukt hyckleri att det sitter massa folk här och tycker att det är okey med piratkopering men inte att det är ok att rippa en webbsida.
Jag begriper verkligen inte varför så många verkar ha problem att se skillnaden mellan att rippa en hemsida och att tanka ner musik.

Själv så gör jag musik, och brukade släppa på CD men väljer nu att lägga upp musiken under en öppen licens som gör att det är tillåtet att sprida och spela musiken som man vill.
Det betyder inte att jag tycker det är ok om någon tar mina låtar och släpper dem under sitt namn.
Jag har verkligen svårt att se vad som är hyckleri med det.

Samma sak gäller mjukvara. Egna projekt jag utvecklar på fritiden lägger jag ibland upp källkoden för under öppen licens. Folk får använda koden till vilka syften de vill så länge de inte tar och byter licens på den och påstår att de själva skrivit den.
Tycker du att de flesta öppna licenser är hyckleri för att det inte är fritt fram för vem som helst att påstå att koden är deras egen och sedan sälja den som sluten källkod?

Jag förmodar att Bejjan gärna låter dig besöka hans hemsidor och njuta av dem. Förmodligen har han inget emot att du sprider länkar till den så fler kan njuta av den heller. Det skulle även förvåna mig om han skulle bli sur om du laddar ner sidan till din hårddisk och delar med sig för andra som vill titta på den offline.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat