Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Citat:
Ursprungligen postat av Brazzan
Äver vi kan bekräfta att timannonseingen på aftonbladet mer eller mindre är skit. Vi annonserade 3 timmar, totalt 378963 exponeringar. Det gav 3 klick varav ett var mitt och ett min arbetskamrat.. alltså 1 klick.
Kortfattat: ca 1500kr för 1klick.
Sen är det klart att det spelar roll hur annonsen ser ut osv, men ändå.
|
Räknar du ut CPM så blir det ju något helt annat. Du har ju nästan 400000 exponeringar för 1500kr.
|
Vilket man kan fundera på värdet på när man exponeras mitt i en hög bland 10.000 andra annonser. Antal klick avspeglar detta skulle jag våga hävda. I fallet aftonbladet är placering definivt viktigare än annonsen utformning (även om det förstås fortfarande är viktigt). Att *ingen* har lyckats få bra med klick på ab tycker jag också talar för detta.