Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-01, 15:57 #48
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Citat:
Ursprungligen postat av Alper
Dem ska inte behöva tjäna så jävla mycket att dem kan ha ett eget privatplan räcker om det går lite mer än runt. Samma gäller skådespelare..
Hehehe, du får ursäkta mig Alper men dina argument är ju rent korkade. Så det är ok att kopiera film och musik för att artisterna och skådisarna har redan så mycket musik. Du får det att låta som någon form av Robin Hood verksamhet. Det är en minoritet av artister och skådisar som stämmer in på din beskrivning. Sitter du med taxeringskalendern innan du laddar ner en Svensk film eller?
Med samma logik så bör det med andra ord vara helt ok att sno tex en webbdesign av någon som tjänar bra med flis.
Det finns alltså någon form av övre gräns vad man får tjäna innan det är ok att ta utan att betala.
"hehehe" trots att jag skrev mitt inlägg 04:32 en natt så är mitt inlägg mer genomtänkt än ditt.

Du jämför med webdesign, det är inte samma sak där. En webbdesign görs oftast för 1 kund, där det skrivs en överenskommelse innan på vad priset blir.

När det gäller just musik och film så är slutkunden i princip hela planeten. Det jag menar här är att priset skulle kunna vara lägre. Artister ska inte behöva tjäna 100 gånger mer än en t.ex vanlig Doktor. Något såå märkvärdigt gör dem inte.

Visst, att ladda hem något olagligt kanske inte är det bästa sättet att visa vad man tycker men fortfarande är det just i dagsläget det ända man kan göra!?

Dags att sätta branschen på plats tycker jag, så j*vla mycket som vissa tjänar är enligt mig fel.

mvh
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat