Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Feb 1 2008, 08:42
Tre månader?
No no, det har aldrig tagit mer än vecka för mig och alla sider jag har haft genom tiderna.
|
Du brukar få dina domäner indexerade omgående, men den här gången har det tagit tid. Jag svarar att normalt går det fort, men att det i värsta fall kan ta upp till tre månader.
När du tidigare har fått domäner indexerade fort så är det vad jag kallar för "normalt". Nu när du inte har fått din domän indexerad på över en månad så är det vad jag kallar för "i värsta fall".
Om tusentals människor före dig har fått vänta upp till tre månader på att få en domän indexerad, varför skulle det då inte kunna hända dig? Jag vet inte exakt hur Googles algoritmer fungerar i sådana här fall. Men en gissning är väl att Google varit på snabbvisit och konstaterat att sidan inte var värd att indexera. Kanske var Google redan där och kollade innan du ens hade hunnit få upp någon text. Google kommer att komma på besök snart igen och då blir sidan förmodligen indexerad.
Angående Googles funktion för att anmäla webbsidor så fungerar den faktiskt och det är inget "trick" för att lura spammare. Vad man däremot inte ska göra är att anmäla sidor som ligger parkerade, eller som saknar innehåll. Då kommer Google nämligen spindla sidan och konstatera att där inte fanns något av värde. Därefter kan det ta lång tid (upp till tre månader) innan Google behagar crawla sidan igen. Anmäler man en webbsida för tidigt så kan det alltså innebära att man får vänta längre på indexering.