Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-01, 10:29 #6
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by jgabor@Feb 1 2008, 08:29
... Jämför detta med ett företags supportavdelning, där det oftast är max 30-40 personer som sitter och besvarar förfrågningar från (i värsta fall) flera hundra personer om dagen. Ombytta roller, med andra ord... Får man då ett svar inom 24 timmar, så anser jag att supporten har lyckats göra sitt jobb.
30-40 personer ska, utan några som helst problem, kunna hantera daglig support för flera hundra kunder. Det förutsätter givetvis att man har ordentliga rutiner, dokumentation, system och en bra struktur på supporten. När jag lämnade Loopia så hade vi 6 supporttekniker + 1 supportansvarig för samtliga kunder, med åtskilliga hundratals dagliga ärenden och det fungerade riktigt bra (konstant snabba och bra svar).

Det finns för övrigt inget "i värsta fall" när det gäller support. Varje dag i supporten är lika underbar, varje kund är lika värdefull och varje ärende ska behandlas lika snabbt och skickligt. När det gäller support så tillämpar jag mottot "det finns inga dumma frågor, bara dumma svar".
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat