Citat:
Originally posted by jonny@Jan 31 2008, 23:55
Med en vettig affärsmodell och rimlig prissättning ser jag inget problem med att betala för filmer/tv-program heller. Att köpa en äldre film på DVD kostar cirka 40 kr (exempelvis Coop brukar ha 3 st för 99 kr); att istället ladda hem den själv borde kosta kanske 10 kr.
Ligger det på den nivån kan jag tänka mig att betala, framförallt om man kan garantera en snabb och problemfrinerladdning.
|
Särskilt för gamla filmer så finns det en jätte stor marknad att exploatera här. Kollar vi på DC eller TPB så delar ungarna bara nya filmer, porr och mainstream musik (typ hiphop). Vill man ha tag på en fransk klassiker från 70talet så är det ganska kört.
Fanns det en tjänst med komplett utbud och snabb lina där man kunde ladda ner film billigt så skulle den bli mycket populär. Jag tror att just ett heltäckande sortiment är det avgörande. Slipper folk leta efter någonting i tre timmar innan de kan ladda ner det så blir det så klart attraktivt.
Att film- och musikbranschen är inkompetenta ändrar dock inte på att stöld är fel...