Ämne: Välja CMS
Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-31, 17:13 #5
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Om det är ett hyfsat långsiktigt projekt skulle jag nog ta en titt på Magento (magentocommerce.com) det är bara en beta än så länge men en skarp version ska komma nu under det första kvartalet i år. Magento är i vilket fall helt överlägsen sina konkurrenter när det gäller struktur och anpassningsmöjligheter. Magento är ett helt nytt system skapat av Varien som har sysslat med e-handel ett bra tag, men tröttnat på alla de undermåliga system de och deras kunder tvingats använda.

Jag har även hört mycket gott om VirtueMart (virtuemart.net) som är en Joomla plug-in, jag har dock inte gjort så mycket mer än att leka lite med systemet.

Jag skulle dock försöka undvika osCommerce och alla osc-forks som finns, även om systemet fungerar bra så är det himla jobbigt att försöka anpassa det, men det går om man vill, och har gott om tid.

CubeCart (cubecart.com) finns också, jag har dock aldrig rört det systemet så jag låter bli att uttala mig om hur det är.

Utöver de system jag nämnt så finns det en uppsjö av olika kommersiella och mer eller mindre fria lösningar. Gör en sökning på nätet eller här på WN om du vill ha mer information.

Ett annat tips är att kika lite på opensourcecms.com, där finns det demo installationer utav ett flertal fria php e-handelssystem.
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat