|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2006
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Nov 2006
|
jag är rätt splittrad i den här frågan faktistkt. Jag använder själv TBP och tycker att det är en ganska bra tjänst. Men det är ju ingen tvivel att om man ska gå lite på känsla och moral så är det ju en riktigt olydig tjänst. Man kan försvara sig med att tjänsten inte var tänkt att användas så - men den används så och det är avsiktligt från alls sida.
Sen om lagen nu inte riktigt är definierad nog för att klassa detta som uppenbart brott är ju en annan sak, men det är i mina ögon mest en brist i lagen, och borde inte generera ett gott samvete hos TBP-personalen.
Däremot, eftersom de har arbetat med lagstiftningen i åtanke och har koll på lagen och förhoppningsvis håller sig inom ramarna så ska de absolut inte åtalas.
Och om det hela stämmer med påtryckning från USA (som lär vara sant) så ska absolut inget hända dem.
Jämförelsen med hårddisktillverkare etc är ju bara skitdålig faktiskt, i så fall visar det sig ju förr eller senare att hela världen är medskyldig, vilket är rätt misslyckat.
Men att de får in reklampengar på siten fattar jag inte att man stör sig på. Fattar dom inte att det är rejäla arbets- och driftskostnader att ha en tjänst av den kalibern?
Personligen tycker jag bestämt att TBP-herrarna ska slippa åtal, men de är fortfarande lika "kriminella" i mina ögon, det är imho fel på lagstiftningen som gör att man kan uppmuntra och hjälpa brott i den här omfattningen utan att kunna bli ditsatt (förutsatt att de klarar sig då).
Lycka till i alla fall!
|