Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
|
Jo, men det han menar är ju att t.ex. Coca Cola använder sin marknadsföring på t.ex. TV för att skapa ett igenkänningsmoment - att du rent undermedvetet väljer Coca Cola framför Pepsi när du står i affären, eftersom du känner dig mer hemma med det varumärket.
Ett sådant fenomen borde egentligen fungera lika bra på Internet som på TV eller i tidningar. Carlsberg gör du t.ex. reklam i tidsskrifter (som t.ex. Café) för att hypa sitt märke och nästa gång du går på krogen blir det kanske en Carlsberg. I princip borde en välfungerande annons på Internet fungera likvärdigt, efter ett tags surfande ser du reklamen och blir helt plötsligt sugen på att gå bort till kylskåpet och ta en bärs (och om där är tomt hoppar du in i bilen, kör ner till macken och kommer hem med ett sexpack).
Varför en marknadsföring på Internet måste resultera i klick, eller en direkt försäljning på Internet, har jag egentligen svårt att förstå. Tidsskrifter får ju inte betalt per öl du köper på krogen pga marknadsföringen i tidningen...
|