Nykomling
|
|
Reg.datum: Jan 2008
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jan 2008
|
Hej!
SMS-tjänsten är i samarbete med GSM Åland. Det är endast GSM Ålands abonnenter som kan bjuda via mobilen. Har egen SMS-gateway så det är bara att upprätta anslutningar till de operatörer man vill ta emot från. Det är förståss en kostnadsfråga. Det bästa och enklaste är att anlita en tredjepart som redan har dessa tjänster. Det är enkelt att koppla till siten. SMS-buden är mer en "kul grej". Den huvudsakliga budgivningen sker ju via budkonto. Att skicka ut SMS är ju inget problem. Det går till hela världen.
Det är också billigare att bjuda via budkonto när man slipper avgiften som SMS-operatören tar. Budkontofunktionen är för närvarande kopplad mot PayPal vilket har fungerat väldigt bra.
Beträffande domänen så kan man säkert agera "bulvan". Men jag har inte för avsikt att sälja siten rakt av. Jag skrev nog inte det i mitt första inlägg.
Jag hade tänkt mig att "hyra ut" siten och domänen. Om någon vill driva den och sköta logistiken bakom mot en månadsavgift eller liknande. Siten har ju ett "backoffice" där man kan lägga upp auktioner, kolla betalningar, budkonton etc etc.
|