Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-29, 12:45 #59
dumle66 dumle66 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
dumle66 dumle66 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A
Citat:
Ursprungligen postat av dumle66
Jag är mer förvånad över att blocket inte fick till ett interimistiskt beslut mot allaannonser än att domstolen utomlands dömde till spelbolagets nackdel gällande indexering av odds. Det är blockets fall som vi närmast kan jämföras med för det är snarlikt, fast vi rör inga bilder som sagt..
Utgången är beroende på vilket forum man väljer . Marknadsdomstolen, där man först förhandlade, tar inte upp frågor om upphovsrätt. Tingsrätten, dit man senast vände sig blev aldrig klar pga att Allt om Bostad konkade. Även i tingsrätten drev Hemnet frågan om varumärkesintrång som man redan förlorat i marknadsdomstolen. Vet inte vilka rådgivare man haft men man hade väl hoppats på snabba avgöranden i marknadsdomstolen, jämfört med 1-3 år i tingsrätt och ytterligare ett till två år i hovrätt.
Har ni blivit stämda än eller är det bara inledande krigsdanser från Hemnets sida?
En fråga till dig som verkar ha koll, marknadsdomstolen och tingsrätten handlar det om.. Vad avgör i vilken av dessa domstolar fallet hamnar i? som jag har uppfattat det så tar marknadsdomstolen hand om mycket gällande falsk marknadsföring och sånt, det sysslade alltombostad lite med när de sade att de var störst med mera, vi hävdar ingenting vilket gör att de ej kan dra oss till domstol för sådant. Det känns som om vårt ärende skulle hamna i tingsrätten, men jag kan ju ha fel.

De har ej dragit oss dit ännu, men de har sagt att om vi rör deras objekt kommer de att agera med domstol.. frågan är bara när.
dumle66 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat