Citat:
Originally posted by Lindahl@Jan 26 2008, 01:01
Detta är deras egna förklaring:
Rekommendation: Skriv tydligt ut att alla produkter har svensk manual i Köpvillkoren eller under tillämplig rubrik. Om endast en mindre del av ert sortiment saknar svenska manual samt att ni tydligt informerar om vilka produkter som saknar svenska manual så kan ni få dispens för uppfyllande av denna punkt. Exempel: Om produkter marknadsförs/säljs utan svensk manual (t.ex. är vissa extrema kameror riktade till en mindre skara proffsfotografer undantagna) bör det tydligt framgå på produktnivå.
|
Jag kan aldrig garantera att manual medföljer på svenska. Jag tycker hela det där ideén är bara sätt "suga" ut pengar av E handlare.
Låt gärna någon statligt myndighet ge ut en spec på vad man skall kräva av e handlare, mycket bra. Men det där att låta sej certas av ett privat företag är jag mycket skeptiskt till, det är inte seriöst. Och som någon påpekade, att vem som helst designa ihop en snygg "symbol" där order trygg och säker ingår..
Vi Svenskar behöver vägledning från pappa staten allt ifrån hur många brödskivor per dag vi skall äta till annat.