Citat:
Ursprungligen postat av mypay
vill bara kommentera att Marcuss felmeddelande berodde på att han la in sin tjänst på samma sätt som man gör på yo.se
Vårt system är lite mer komplext än så och därför fungerade inte hans tjänst..
|
saken är ju bara den att det står såhär:
<!--QuoteBegin--mypay.se[/i]
När scriptet anropas och du tagit emot texten slutanvändaren skickat, gör då vad det är tänkt att scriptet skall göra (ex läs och skriv i någon databas) och skicka sedan ett resultat tillbaka till mypay.se (resultatet kommer sedan att skickas tillbaka till anroparens mobiltelefon). Du skickar svaret genom att helt enkelt låta ditt script skriva ut det som vanligt.
[/quote]
...hur ska man då kunna tolka det som att man måste skriva ut det enligt <MyPayResponse>-formatet?
Där ni på er sida beskriver <MyPayResponse>-formatet står ovan:
Citat:
Alllt som ska skickas till dina kunder hämtas från er ASP/PHP fil av vår server för att sen skickas vidare. Vad gäller spel, ringsignaler och andra produkter som INTE består av ren text så måste dom skickas på ett speciellt sätt. Allt utom monofona signaler och operatörslogotyper skickas i form av en wap-länk, dvs inte direkt till telefonen. Kunden kan sen med länken ta hem den produkt dom beställt.
Ikoner och monofonasignaler måste göras om till en hexadecimal kod innan den kan skickas. Systemet kallas RTTTL och färdiga script för detta finns på internet. Vi kommer dock lägga upp information om hur du gör detta här med.
|
...mitt svar var ju just
ren text.
måste jag trots det använda mig av <MyPayResponse>-formatet eller vad?