Citat:
Originally posted by Lazyman@Jan 28 2008, 10:26
Hej Dumle!
Personligen tycker jag det inte är så listigt av er att debattera detta ämne i ett öppet forum. Du blottar ju bland annat din bristande krigskassa. Som jag nämnde för dig i tele så ligger jag skälv i en tvist kring stulet material ur en databas. Vi stämde vår ”motståndare” i dec 2006 och har bollat dokument fram och åter sedan dessa och har ännu inget datum för rättegång.
Båda sidor har advokater som kostar ca 2500 kr/timme och förloraren kommer få betala båda sidors kostnader. Så idag överstiger de samlade advokatkostnaderna den ursprungliga stämningen. Om man sedan lägger all tid som jag får lägga på att ta fram fakta etc för inlagor till domstolen, resor till Stockholm etc så drar kostnaderna iväg ännu mer.
Iof så stämmer man normalt företag i den tingsrätt där företaget har säte, så er erat fall blir det då troligen i Umeå tingsrätt. Tyvärr så har nog knappt den tingsrätten hanterat ett ärende av den här typen, vilket kommer innebära att rätten kommer begära massor av dokument.
Mitt råd är samma som på telefon, skaffa en advokat nu.
Mvh
|
Tack för ditt svar..
Jag vill som gärna diskutera på internet eftersom det är där användarna håller till samt få ideer och sånt.. Ingen hemlighet att vi har det knapert, jag själv är ju student.. dagens industri har redan skrivit om detta.. Som norrlänning så överlever man alltid på det ena eller andra sättet, vi vet exakt vart vi har hemnet nu samt när de kommer slå till, vi kan i lugn och ro arbeta vidare ett tag till iallafall.. sen får vi helt enkelt lösa problemena som de kommer.
vi har inte råd med advokat, vi lägger alla pengar på att indexera nu så vi får fler objekt helt enkelt.. Som tur är så kan vi ju på ett par dagar skaffa ett utländskt bolag och processa i andra lä'nder vilket även försvårar för hemnet samt oss lite. Men det är ju som du säger, umeå tingsrätt lär inte haft ett sådant fall på sitt bord förrut. Men vi löser allt

Jag är postiv till det mesta här i livet likaså detta projekt.