Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Jag tänkte skriva lite personliga åsikter om yo.se och mypay.se.
Yo.se har funnits sedan dec 03 och jag har varit medlem sedan jan 04. Jag har sett varningar här på wn för att yo skulle spamma och vara nån slags pyramidspel. Detta är ingenting jag har sett något av. yo.se gjorde kanske misstaget i början att dom marknadsförde sig som en community vilket medförde att massa lunarstorm kids började regga sig och ställa barnsliga frågor i forumet. Sedan 1 månad tillbaka har yo.se lanserat v2 av sin sida där community känslan är borta och fokus är på sms-tjänsterna. Ersättningen har höjts från 50/50 till 70/30 och jag som specialmedlem har 80/20 vilket innebär att jag får 4kr exkl moms för ett 10 kr sms vilket jag anser vara helt ok. Jag har sammanlagt tjänat ca 4000 kr hos yo. Jag har begärt utbetalning en gång och fick pengarna efter ca 6 veckor.
Mypay.se hittade jag för ca 1 månad sedan och reggade mig. Sidan skilljer sig lite på det sättet att man inte behöver lägga upp alla sms tjänsterna själv utan man får en klar sida med sitt prefix som man sedan tjänar pengar på. Mypay.se betalar i dagsläget 60/40. Hemsidan har en del brister och man ser att arbete pågår. Jag har under en månads tid lyckats "sälja" 10 tjänster vilket knappt ger några pengar. Jag har därför inte begärt utbetalning och kan inte uttala mig om dom är seriösa på det sättet.
Jag tycket det är synd att dessa sidor/operatörer ska kriga med varandra. Det är bra med konkurrens och jag hoppas mypay.se kommer utvecklas och erbjuda nya tjänster om man skrivit här på sidan.
Lycka till Yo och Mypay
|