Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-27, 21:16 #34
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by Xamda@Jan 27 2008, 01:01

......
......
......

Skäms på er och hjälp istället till att spåra upp hackare och tipsa rättsväsendet när ni eventuellt har information att komma med...
Det lär bara vara insiders och Robert Aschberg som vet så jag skulle inte lägga alla mina ägg i den korgen.
Nu vet jag inte exakt procedurerna för vad som behöver göras för att genomföra ett komplett hack. Men se det som så dem som hackar lägger säkert ner veckor t.om månader för att förbereda en inledande attack.

Jag tror inte det finns många individer här i världen kunniga inom säkerhet, frivilligt och gratis skulle lägga ner lika många veckor och månader för att spåra upp dem som hackat någon sida och leka Batman åt dem oskyldigas vägnar.
Den som åtar sig rollen som cyberrymdens Sherlock Holmes skulle vara tvungen att lägga ner minst 10 ggr så mycket arbete för att motsvara dem förberedelserna en hacker lägger ner på sin attack.

Det mest praktiska tycker jag är om man i WN listar upp säkerhetsföretag som sysslar med sånt. Samt sätter upp cirka-priset för dem tjänster som erbjuds.
På samma sätt som man jämför pris och kvalitet för webhoteller, när man börjar snacka om säkerhet på ett sånt sätt då blir det mer praktiskt att skydda sig i framtiden.
Så man får möjligheten att säkra från grunden istället för att jaga spöken på nätet och slösa tid, pengar,energi och resurser. Jagar man spöken så som Bush jagar Bin-Laden ja då får man recession, samma sak gäller med att jaga hackers
Dem vill ha uppmärksamhet att istället ignorera dem och arbeta från grunden är mer praktiskt och gör dem betydelselösa i slutändan.
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat