Citat:
Originally posted by Present@Jan 27 2008, 20:13
Det kan mycket väl vara så att du har rätt. Men man kan också se det som om du köper in en tjänst (av den med kunskapen) för låt oss säga 80 kr som du sedan säljer vidare för 100 kr (till den som efterfrågar tjänsten). I och med att du handlar och ger ersättning till någon utan f-skatt så blir du löneansvarig för den personen.
Om man istället ser det som om att du bara är en mellanhand (vilket du hoppas på) så är det heltlungt på just denna fronten. åtminstone för din egen del. Hur det istället blir för de som använder tjänsten är en anna fråga som man bör informera om. Men frågan är ju egentligen inte hur du och jag ser på frågan utan hur skatteverket ser på det. Inte dödskul att få skattetillägg...
Jag vill poängtera att jag inte har järnkoll på detta utan tanken slog mig bara...
|
Vi hade faktiskt dessa funderingar innan vi startade, och min vän kollade upp detta med skatteverket. Dock, så har jag ju vart med om att alla som jobbar där inte kan sin sak, så jag blev lite orolig när du tog upp det.
Ska iaf ta kontakt med de igen för att verifiera detta.
Tack för dina svar...