Citat:
Originally posted by Gustav@Jan 26 2008, 04:34
Simonee utgår ifrån att du ska förstå att "här i hemlandet" betyder att det rör sig om en verksamhet i Syrien och inte i Sverige. Det är därför som ni missförstår varandra.
Angående den ursprungliga frågan så måste du ha gjort en stor tankevurpa någonstans Simonee. Du räknar med utgifter på totalt 10k samtidigt som du skriver att du ska ha två anställda, en lokal med en hyra på 4k och att du ska köra mycket marknadsföring i början. Det går inte ihop, oavsett vart i världen du befinner dig. Särskilt inte om du ska marknadsföra dig mot den svenska marknaden där du naturligtvis måste betala svenska annonspriser. (Nu pratar jag om sådant som du skrivit i tidigare trådar).
|
En anställd kostar mig 2 000 sek/månad var, då talar vi om en som har studerat på universitet med 2 till 3 års erfarenhet. Hyran kostar ca 3 000/mån för ett kontor i centrum, men vill ha det andra för ca 4 000 tusen eftersom det är nytt och fräsht. El, vatten, telefon kostar ca 700 sek för två månader.
Dessa är fasta kostnader, jag kommer inte behöva marknadsföra mitt företag lika mycket som de första månaderna där jag hade tänkt mig att lägga ut ca 30 000 på lite marknadsföring. Känner jag att jag får avkastning från min marknadsföring så kan jag lägg ut samma summa flera gånger om. men jag vill börja försiktigt.