Citat:
Ursprungligen postat av Simonee
Citat:
Originally posted by -HenSod@Jan 26 2008, 02:16
Citat:
Originally posted by -Simonee@Jan 26 2008, 01:11
Citat:
Ursprungligen postat av HenSod
Är du på gång att registrera ett företag så utgår du ifrån dina beräkningar. Visar dina beräknar, om vi säger ett halvår, vara felaktiga så fyller du bara i en preliminär självdeklaration och skickar till Skatteverket.
|
?
|
Du har ju egentligen redan besvarat frågan själv. Ska du registrera firma här i Sverige så uppskattar du hur mycket du tror att du kommer att få i vinst. De redovisar du detta för Skatteverket när du ansöker om f-skattsedel. Visar det dig att du får en vinst som är mer eller mndre jämfört med det du redovisade för Skatteverket vid ansökan om f-skattsedel så fyller du i en självdeklaration. Ta kontakt med Skatteverket så förklarar de mer ingående hur det fungerar.
|
Du har inte läst något i tråden eller hur?
Jag frågade hur jag vet om mina kostnader är för höga innan jag startar firman, hur jag räknar framtida intäkter.
|
Jovisst har jag läst. Gäller det nyregistrering av företag och du tro dina omkostnader är för höga så kan du räkna på ett ungefär när du ansöker om f-skattsedel och märker du efter 6 månader att dina beräkningar är felaktiga så lämnar du bara in en självdeklaration.